29-05-12

De ROPA run weer gehaald!

Afgelopen vrijdag zijn we om 10:00 uur richting Parijs vertrokken om deel te nemen aan de 21e editie van de ROPA run. Het beloofde ook warm weer te gaan worden tijdens de ROPA run. Ook bij vertrek was het al behoorlijk warm. Maar het gehele team had er zin in. Eerst verzamelde we ons op de markt in Haaksbergen. daar kregen we nog een toespraak van onze voorzitter van de Atletiek vereneging. En de wethouder van Haaksbergen sprak ons toe en kregen nog een donatie. En daarna gingen we weer voor de 5e keer naar Parijs! Voor mij was het de 2e keer dat ik mee mocht als loper. Maar toch wist ik niet wat mij te wachten stond.

Vorig jaar zat ik in team B. Dit jaar in team A en wij zouden dan van start gaan in Parijs. Maar eerst verbleven we nog een nacht in een hotal in Arras, een plaats 180 km onder Parijs. Onderweg naar Parijs zagen we al andere teams ook richting Parijs vertrekken. Ook zij bleven nog ergens onderweg een nacht slapen. Wat een goede nachtrust heb je ook wel nodig!

Onderweg stopte we nog een aantal keer. We hadden 2 busjes en 1 grote touringcar. Deze was omgebouwd tot camper. Eerst zaten de lopers en captains in de kleine busjes. Bij de grensovergang wisselde we weer van plaats en mochten de fietsers en verzorgers in de kleine busjes. Rond 17:00 uur kwamen we dan aan bij ons hotel in Arras. Daar gingen we bij een plaatselijke pizzaria eten en daarna nog even een afzakkertje drinken bij de bus. Om daarna van onze nachtrust te genieten.

In de bus, onderweg naar Arras.

Ons hotel in Arras.

Na het onbijt gingen we richting het vliegveld waar we om 20:08 van start gingen. Ik mocht dit jaar als 1e loper vertrekken. We moesten eerst nog een groor gedeelte door de stad lopen waar het erg warm en heuvelachtig was. Ook hadden we vele stoplichten tegen. De regels waren dan ook dat je je als team gewoon aan de verkeersregels hield, dus ook stoppen voor rood licht! Er waren wel teams die gewoon doorliepen. Daardoor verloren we wel tijd.

Na 30 km werden we door team B afgewisseld die ook 30 km zouden gaan lopen. Dus we kregen 2,5 uur even rust. Het was ook zo warm dat we buiten konden slapen. De bus hadden ze op een mooie plek neergezet, pal naast een rivier. Rond 1:45 uur gingen wij weer van start. Nu moesten we 60 km gaan lopen. Ook dit werd weer een zware etappe. Het was nog steeds warm om te lopen en het was geen meter vlak! Na die etappe werden weer afgewisseld zodat we wat langer konden rusten.

De 3e etappe zou het zwaarste gaan worden! We gingen om rond 11 uur van start, het was erg warm en het werd ook steeds warmer! Ook hadden we veel steile heuvels. Het tempo ging ook omlaag. We zouden gemiddeld 12,2 gaan lopen. Maar doordat we verkeerd waren gelopen verloren we tijd en door de warmte.Na deze etappe waren we dan ook helemaal stuk. We kregen last van allerlei ongemakken. Maar we waren wel van plan om tot het einde door te gaan.

We waren blij toen we uiteindelijk werden afgelost. Na deze etappe kregen we er nog 2. Deze gingen nog door de Belgische plaatsen Dendermonde en Zele, bekend om de sfeer daar tijdens de ROPA run. Er zijn daar veel mensen op straat en er is feest. Het is er altijd erg gezellig. En in de laatste etappe kwamen we door Ossendrecht, ook een echte ROPA run stad! Het is er net Carnaval!

We merkten wel in de laatste etappe dat we op onze laatste reserves liepen. Bijna iedereen kreeg last van hun knieen of benen. Maar een van ons moest ook nog een stuk met team B gaan lopen omdat er daar 1 man minder liep. De fitste van ons team zou dat gaan doen. Wij moesten in de laatst etappe ongeveer 45 km lopen, tot aan Dinteloord. Daar vond weer een teamwissel plaats. Zij zouden dan ongeveer nog 57 km gaan lopen tot aan Rotterdam. Het was wel wat koeler dan de dag ervoor, maar het bleef warm!

Voor mij zat het er naar Dinteloord op. Ik kon gaan rusten. 1 man moest nog van ons team de laatse 40 km met team B gaan lopen. Om 15:48 finisde het laatste team op het Wilhelminaplein. 1 uur later dan verleden jaar! Maar het was ook veel zwaarder geweest dan 2011. We hadden gemiddeld 11.77km per uur gelopen terwijl we een gemiddelde van 12.2 hadden opgegeven. Maar ondenks deze zware omstandigheden hebben we het er goed vanaf gebracht en kon iedereen gezond de finish weer over lopen! We kunnen weer terug kijken op een geslaagde ROPA run. En hopenlijk was dit ook niet de laatste ROPA run die we als team 226 hebben volbracht! Maar dat ligt aan de sponsoren of dit nog haalbaal blijft om hier mee door te kunnen gaan.

Team 226 Roparun 2012.jpg

Medaille Roparun 2012.jpg

16:59 Gepost door C.Slingerland in ROPA run 2012 | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

23-05-12

Nog 2 dagen...

Over 2 dagen is het dan zover! Vrijdagmorgen vertrekken we vanuit Haaksbergen richting Parijs! Morgenavond gaan we met het team de bus inpakken. Dan kan het beginnen. Iedereen heeft er veel zin in. Hopenlijk blijft het weer het komende weekend ook goed meewerken. In ieder geval aan aandacht komen we niets te kort. Afgelopen weekend stond er in de Tubantie weer een artikel over een aantal leden van ons team. En vandaag waren er een aantal leden te gast bij de plaatselijke radio omroep uit Haaksbergen. Dat wordt maandag pas uitgezonden. Maar ze waren ook van plan om ons op de route vanuit Parijs ook nog een keer te intervieuwen.

En ik ben er ook helemaal klaar voor! Vorige week vrijdag heb ik nog een wedstrijdje net over de grens gelopen. In Ahaus. Daar ben ik met een bus vol andere hardlopers van de atletiekvereneging uit Haaksbergen naartoe geweest. Ook waren er nog een aantal lopers bij die samen met mij gaan deelnemen aan de ROPA run. Voor ons was het de laatste krachtmeting! Het was warm en midden in het stadscentrum van Ahaus. We moesten 4 ronden van 2,5 kilometer lopen.

Stadfestlauf 2012.jpg

Natuurlijk ging de eerste ronde weer net wat te snel. Ik zat in de eerste ronde op 11:56! De tweede ronde ging net wat langzamer, net boven de 12 minuten. Maar het was erg benauwd en warm om te lopen. Alleen schenken ze tijdens deze loop water met bubbels. Dat wist ik nog van de vorige keer! Ik nam wel een beker water, maar spugde het water wel weer uit en gooide de rest over me heen om af te koelen. Helaas kreeg ik weer steken in de zij met lopen, daardoor moest ik ook weer het tempo laten zakken. Uiteindelijk finisde ik in 50:40. Nog geen slechte tijd, maar had wel gehoopt om onder de 50 minuten te finishen.

In ieder geval, ik ben klaar voor de ROPA run! We gaan er weer een mooi weekend van maken. aankomende vrijdag vertrekken we om 10:00 uur vanuit het centrum uit haaksbergen.

22:23 Gepost door C.Slingerland in ROPA run 2012 | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

10-05-12

ROPA run 2012

12:47 Gepost door C.Slingerland in ROPA run 2012 | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

09-05-12

Team 226 In de media

Iedere donatie is nog steeds van harte welkom;

Donatie Formulier team 226 - ROPA run

12:54 Gepost door C.Slingerland in ROPA run 2012 | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

29-04-12

2e ROPA run Proefestafette team 226.

De 2e proefestafette van team 226 uit Haaksbergen zit er weer op. Dit jaar ga ik voor de 2e keer deelenem als loper aan de ROPA run. En daarvoor moet natuurlijk getraind worden. We hebben in maart de 1e proefestaftte gelopen. 2 x 40 kilometer met 1 uur rust er tussen. Nu hebben we 60 km gelopen met ons team, vervolgens 5 uur rust en ten slotte weer 60 kilometer gelopen. Dit jaar loop ik in team A. Wij gingen met ons team van 4 lopers en 4 fietsers richting Eibergen. Team B liep liep richting Enschede. Na de rust van 5 uur zouden wij weer hun route gaan lopen en zij onze route.

Maar eerst moesten  we om 16:00 uur aanwezig zijn bij het clubgebouw van de atliekvereneging Haaksbergen. We kregen ook onze teamkleding uitgereikt. Dit jaar liep het gehele team in fel groen. Eerst moest iedereen alleen op de foto en vervolgens als team. Ook de pers van Tubantia was aanwezig om een stukje in de krant te schrijven en foto's te maken. Er komt een artikeltje in het huis aan huis blad "Rond Haaksbergen" en in het regionaal dagblad Tubantia.

En om 18:00 nadat iedereen zijn bedje voor de nacht had klaargemaakt en was omgekleed, gingen we van start van de eerste 60 kilometer. Gelukkig was het droog en niet koud. Het lopen ging dan ook voorspoedig. We kwamen ruim binnen de geplande tijd binnen. Team B was inmiddels al 10 minuten binnen toen wij klaar waren! Zij liepen net iets harder dan wij.

Je ziet ze al van ver aankomen!

Omstreeks 22:40 kwamen we weer bij het clubhuis. Team B was inmiddels al gedoucht en lag al op de massagetafel. Na een wel verdiende massage, een kop soep en nog nagepraat te hebben lagen we rond 12:30 op ons bedje. Voor mijn gevoel heb ik niet echt kunnen slapen. Er was buiten zeer harde wind, een aantal mensen maakten nog wat geluid. Maar om 3:15 was iedereen weer klaar wakker en maakte zich weer op voor de volgende 60 kilometer. Nog even de spieren los laten masseren, een broodje en een kop koffie en gaan!

Er was nog steeds een zeer harde wind. In het begin waren we nog een paar keer verkeerd gelopen zodat we weer wat tijd hadden verloren. Maar gelukkig zaten we weer snel op schema. Ik kon zelf wel merken dat er een harde wind stond en de benen voelden toch wel wat zwaarder aan. Ondanks dat kon ik rond de 12 km per uur blijven lopen.

De wissel.

Iedereen voelde de vermoeidheid toeslaan en de spieren werden strammer. Maar we kwammen rond 9:55 aan bij het clubhuis. Toch nog net onder het schema kunnen lopen. En Team B was net als de eerste keer, weer bijna 10 minuten eerder binnen dan wij! Maar een van onze lopers had last van een verkoudheid waardoor hij minder snel kon lopen dan wat hij gewend is. Het was ook maar een training. Tijdens de ROPA run hopen we toch weer een gemiddelde te halen van 12,2 km/uur. En nu nog genoeg sponsorgelden bij elkaar halen. Je kunt ons ook steunen door deze link aan te klikken;

Doneren Team 226 Haaksbergen runners

12:12 Gepost door C.Slingerland in ROPA run 2012 | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

04-03-12

De eerste Proefestafette zit er weer op!

Dit jaar ga ik voor de tweede maal meelopen met de ROPA run. Vandaag hadden we met ons team 226 uit Haaksbergen de eerste proefestafette gelopen. Om 4:00 moesten we ons verzamelen bij ons clubhuis van de atletiekvereneging in Haaksbereg. Alleen was ons team vandaag niet helemaal compleet. Wel alle 8 lopers waren aanwezig. Iedereen had er weer veel zin in. Er zaten heel wat debutanten in het team van 2012. En ook veel mensen die al vaker hadden meegedaan. Ik zit weer in bijna hetzelfde team als in 2011. Alleen een loper die verleden jaar op de fiets zat, ging nu als loper mee. Alleen waren we toen team B en dit jaar team A. Wij gaan dan ook als eerste team van start in Parijs.

Om precies 5:00 uur gingen de eerste twee lopers en fietsers van start. Om de 1500 m werd er gewisseld. Ik mocht nog even in de auto blijven zitten want ik ging als 4e loper van start. Het was wel weer even wennen om na 1500m weer te moeten wisselen. In het begin liepen we tegen de 13 km/u. We gingen 2 x 42 km lopen, iedere loper loopt dan ongeveer 10,5 km. Het lopen ging prima. Wel iedere keer vrij snel van start. En het was ook erg mistig vanmorgen.

proefestafette Ropa run 4-03-12 ontbijt.jpg

Na 3,5 uur kwamen we weer bij het clubhuis aan waar een lekker ontbijt voor ons klaar stond. Na 1 uur pauze gingen we voor de tweede keer van start. We merkten wel dat het toen wat zwaarder werd. Maar konden het tempo boven de 12 km/u wel handhaven. Tijdens de ROPA run willen we een gemiddelde van 12,2 km/u lopen. Maar omdat de afstand nu veel korter was, liepen we gemiddeld 12,5 km/u.

4-3-12 Ropa run lopen Estafette.jpg

We hadden erg veel geluk gehad met het weer. Op een gegeven moment brak de zon door en werd het redelijk warm. De tweede helft ging ook iets langzamer dan de eerste helf. De laatste 500 m hebben we met alle 8 lopers uitgelopen.

14 april hebben we de 2e proefestafette en dan gaan we 2 x 60 km lopen met 5 uur rust. En dan lopen de teams apart van elkaar zoals we straks met de ROPA run gaan lopen. Dan wisselen de teams telkens na 60 km. We kijken er al naar uit!

Ropa proefestafette wissel groepsfoto  4-3-12.jpg

20:21 Gepost door C.Slingerland in ROPA run 2012 | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

18-12-11

ROPA run 2012

Het sportieve jaar is bijna voorbij! Deze maand heb ik besloten om rustig aan te doen. Er staan geen wedstrijden meer gepland en ook de trainingsomvang zal niet al te groot meer zijn. Deze week heb ik maar 2 korte looptrainingen gadaan. Ook omdat het weer er niet echt naar was om eens een lekkere lange duurloop te gaan doen! Dinsdagavond heb ik een korte training op de baan gedaan. Ten eerste had ik een vervelende kriebelhoest die alleen maar erger werd naarmate ik sneller ging lopen. Maar we hadden ook weer de eerste meeting voor de ROPA run 2012.

Het zou voor mij een eenmalige actie worden. Maar omdat ze me weer hadden gevraagd of ik weer zin had om mee te gaan als fietser of loper. Heb ik eigenlijk geen moment getwijfeld om weer mee te gaan. Alleen deze keer hebben ze wat meer moeite om 22 mensen bij elkaar te krijgen dan vorig jaar. Veel teamleden die vorig jaar mee hadden gedaan, hadden andere verplichtingen of waren al meerdere keren meegeweest en hadden het wel gezien. En binnen de vereneging is het op dit moment ook lastig om mensen te vinden. Er zijn wel mensen die hebben toegezegd mee te willen maar zijn nog niet helemaal zeker of ze daadwerkelijk meekunnen. Maar we hebben nog wel even tijd om het team compleet te maken. Zelf hoop ik wel weer dat ik als loper mee mag. Fietsen lijkt me op zich ook wel leuk maar ik ben erg slecht in kaartlezen zeker in het donker!

Binnenkort gaan we weer loten verkopen en wer op zoek naar de nodige sponsoren. Wat helaas niet eenvoudig zal zijn vanwege de crisis. Waarschijnlijk zal het voor team 226 de laatste keer gaan worden om mee te doen aan de ROPA run. Gezien het steeds moeilijker wordt om het financieel rond te krijgen. Maar ook omdat men weer eens een keer wat anders wil. En het is lastiger om mensen bij elkaar te krijgen die mee willen doen.

De ROPA run is dit jaar van 26 mei t/m 28 mei en zal voor het eerst ook starten vanuit Hamburg. Ons team start vanuit Parijs. Ik hoop in ieder geval dat het weer een succes gaat worden!

Maar eerst nog op 8 januari de Halve marathon van Egmond.

Steun ons team en link naar: http://www.roparun.nl/teams/2012/226.html

11:48 Gepost door C.Slingerland in ROPA run 2012 | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |