21-08-09

Op naar de finale!

Afgelopen woensdag was de 3e wedstrijd van de Twentse triathlon tour. Ik stond na de aquathlon nog steeds op de 3e plaats. Ook de nummers 1 en 2 waren niet van positie veranderd. We konden alleen nog maar meer van elkaar uitlopen. Ik kan alleen niet meer op nummer 1 of 2 komen. Of de nummer 1 moet uitstappen. Maar daar gaan we niet vanuit.

Woensdag was er dan de duathlon. Aangezien het zwemmen niet bepaald mijn sterkste onderdeel is, moet ik het van het lopen hebben. Maar Anouck en Nienke die dus op 1 en 2 staan zijn in alle onderdelen net iets sterker dan ik. Dus moet ik er voor zorgen dat er geen dames zijn, die onder mij staan die mij gaan passeren.

Naast de deelnemers van de twentse triathlon Competitie kunnen er ook andere mensen meedoen met de losse wedstrijden. Zo stonden er afgelopen woensdag een aantal zeer sterke deelnemers aan de start. Waaronder Rachel Klamer. Zij werd onlangs nog 2e in Holten op het EK voor junioren. Voor haar was deze wedstrijd gewoon een training tussendoor. We gingen namelijk van start samen met de heren masters. En Rachel kwam als 2e over de finish van deze groep deelnemers! Toch een knappe prestatie om 30 heren achter je te kunnen laten en de rest van de dames! De uitslagen zijn alleen nog niet bekend.

Bij mij ging deze wedstrijd minder soepel. We moesten eerst 3 ronden van 1 km lopen. Ik probeerde Anouck met lopen bij te houden maar die ging zo snel dat ik die al snel kwijtraakte. Dus ik hield de dames in de gaten die achter mij stonden in het klassement om mijn 3e positie veilig te stellen. Het was erg benauwd en warm tijdens het lopen. Maar toch liep ik een goede tijd! 13:06 liep ik over die 3 km. Vervolgens moest er 11.2 km worden gefietst. Ook weer 3 ronden. Rachel Klamer dubbelde mij toen ik met mijn laatste fietsronde nog moest beginnen! Zo hard ging zij. Het fietsen ging in iets meer dan 22 minuten. Vervolgens nog 2 km hardlopen. Ik kon nog een aantal heren inhalen. Tijdens de wedstrijd zijn er verder geen dames mij meer gepasseerd. Ik denk dat ik als 7e dame over de streep ben gekomen. Ik ben in ieder geval als 4 dame van het klassement over de streep gekomen. Daarmee behoud ik dan ook mijn 3e plaats. Een van de dames die voor mij over de streep kwam heeft een wedstrijd gemist en daardoor punten laten liggen. Al met al was ik toch tevreden met mijn tijd. Het was wel 2 minuten langzaamer dan 2 jaar gelden. Maar toen was het ook niet zo warm als afgelopen woensdag. Ik heb nu voldoende punten om 3e te blijven staan in de finale. Ook al wordt ik nog ingehaald door de dames die achter mij in het klassement staan.

Stand na 3 onderdelen;

8. Eva Wentink           622 punten
  9. Saskia Bekhuis      480 punten
  10. Anneke Scheffer  435 punten

Gisteren ben ik samen met mijn vrien wezen mountainbiken op de Veluwe. We waren van plan om er een rustige tocht van te maken. Het was namelijk zo'n 32 graden. En voor mij was het ruim een jaar gelden dat ik op mijn ATB had gezeten. gelukkig viel het mee met de hoge temperaturen in het bos. Het is erg mooi om daar te fietsen. we zijn ook nog op de Posbank geweest. Daar had je een prachtig uitzicht over de Veluwe. In het bos zijn we nog een kudde Schotse Hooglanders tegen gekomen. Die zochten verkoeling in een beekje in het bos. We hebben daar weer een paar mooie plaatjes van geschoten.

De fietsroute

Schotse Hooglanders.

22:51 Gepost door C.Slingerland in Fietsen | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

12-07-09

Rustig weekje

Op sportief gebied was het de afgelopen week erg rustig. Ik heb dinsdag tussen de buien door 9 kilometer hardgelopen. En vandaag ben ik op de fiets naar het werk gereden. Vanmorgen was het droog en ik dacht ook wel dat het een mooie dag zou worden. Maar toen ik om 14:00 uur naar huis wilde fietsen, regende het! En er stond ook een aardige wind. Toch wel weer 60 kilometer gefietst vandaag!

Deze week was er in Haaksbergen ook de fiets 4 daagse. Ook dit jaar was ik door mijn fietsclub gevraagd om mee te helpen. Ik moest weer het verkeer regelen. De week ervoor moest ik samen met de anderen die ook het verkeer gingen regelen op het politiebureau in Haaksbergen een instructie les volgen. Dat stelde niet zoveel voor maar het was wel verplicht. Ik doe dit nu voor de 3e keer. Verleden jaar was het iedere avond regen. Dit jaar hoopten we toch op beter weer. Het werd toch weer regen! Maar ondanks dat kwamen er wel weer aardig wat mensen opdagen om te fietsen.

Afgelopen maandag heb ik geholpen. Het startschot van de 4 daagse van 2009 werd gegeven door Johan reekers. Hij is handbiker en ook lid van HTFC. Hij heeft diverse wedstrijden gewonnen en diverse malen meegedaan met de Paralympics. Een topsporter dus! Hij had dit jaar de eer om de fiets 4 daagse te openen. De mensen konden kiezen voor een route van 25 of 35 kilometer. Onderweg was er dan een verversingspost waar ze iets te drinken en te eten kregen. Onderweg konden ze ook hulp krijgen van HTFC leden als ze bijvoorbeeld een lekke band kregen. Het is altijd erg goed verzorgd en ook zie je ieder jaar wel weer dezelfde groep vrijwilligers. Op vrijdag is er ook een loterij waar men kans maakt op leuke prijzen en de hoofdprijs is een fiets.

Ik moest samen met nog iemand van de club zorgen dat de fietsers op een gevaarlijke kruising veilig konden oversteken. Net dat wij weg fietste kregen we een bui op ons hoofd. En onderweg kwamen we erachter dat we onze hesjes waren vergeten. Gelukkig had ik mijn mobiel bij me en kon ik naar iemand bellen om onze hesjes te komen brengen. Het was net te ver om even snel terug te fietsen. Wij moesten op de langeste route staan. Op onze post bleef het rustig. we hebben voor hooguit 25 mensen het verkeer moeten regelen. De meeste mensen kozen toch voor de kortere route. Groot gelijk hadden ze met dat weer! Gelukkig bleef het niet de gehele avond regenen.

Vrijdag heb ik ook weer geholpen. En stond ik deze keer niet zo heel ver van de start af het verkeer te regelen. We hebben maar 1 en 15 minuten gestaan. Het was ook niet echt warm. We waren dan ook blij dat het van korte duur was. Daarna heb ik nog bij de start geholpen met drinken inschenken en de boel opruimen. De fiets 4 daagse werd dan afgesloten met een hapje en een drankje voor de vrijwilligers. Volgend jaar is het dan alweer de 30 ste editie en waarschijnlijk zal ik er dan ook weer bij zijn om te helpen. Het is altijd wel erg gezellig.

21:14 Gepost door C.Slingerland in Fietsen | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

04-05-09

Nog 6 dagen...

Over 6 dagen ga ik weer mijn eerste triathlon doen van dit jaar. Deze keer wel een bijzondere, ik doe mee met de teamtriathlon in Enschede op de Universiteit. dit is tevens ook de 2e wedstrijd van dit seizoen die meeteld voor de verenigingscompetitie. De eerste wedstrijd was de duathlon in Arnhem op 7 maart. Ik deed zelf niet mee met deze wedtrijd maar wel 15 andere van de vereniging die het allemaal erg goed hadden gedaan voor de punten! Dus aankomende zondag gaan we er ook weer voor om in ieder geval weer in de finale te kunnen komen. Het doel is om in ieder geval dit jaar in de top 3 te komen. Verleden jaar, toen deden we voor de 1e keer mee met de verenigingscompetitie werden we 4e.

Aankomende zondag doen er maar liefst 85 teams mee. Vaarvan er 5 van onze vereniging. 2 dames teams en 3 heren teams. Ook zijn er een aantal die individueel mee gaan doen. Het wordt dus een gezellig boel met de vereniging! Hopenlijk is het ook mooi weer, niet al te warm. Deze week nog even de puntjes op de i zetten om goed voor te bereiden voor de teamtriathlon. Nog een keer van de week fietsen en lopen, dan komt het vast allemaal wel goed.

Afgelopen zaterdag ben ik ook weer met de racefiets naar het werk gereden. Daarom maak ik me geen zorgen om het fietsen of het lopen. Zwemmen is toch niet mijn sterkste onderdeel. De dames in mijn team zwemmen ongeveer dezelfde tijd als ik op de 500 m. Daarop zijn we ook ingedeeld zodat we bijna tegelijk het water uit komen.

Op zondag 14 juni hoop ik in Hengelo een kwart triathlon te kunnen gaan doen. Ook deze teld mee voor de verenigingscompetitie. Maar eerst kijken hoe ik het er zondag vanaf gaat brengen!

Triade fietstraining

12:22 Gepost door C.Slingerland in Fietsen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

15-03-09

Geweldige reclame!

Deze reclame vind ik echt heel erg leuk! Ik zie ons straks al fietsen met die kleine van ons!

10:44 Gepost door C.Slingerland in Fietsen | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

14-03-09

3e fietstraining HTFC

Vandaag was de 3e fietstraining van mijn fietsclub HTFC. De opkomst was weer erg groot. We waren deze keer met 27 fietsers. Verleden week met 20. En in de snellere groep 16! Het worden er met de week meer! Ook het aantal dames neemt met de week toe. Ik telde er in onze groep 7. Het was vanmorgen dan ook heerlijk weer om te gaan fietsen.

De snellere groep reed een andere route dan wij, zij rijden dan ook net wat sneller.We gingen eerst met de gehele club van 27 personen van start. Maar omdat we met zo'n grote groep waren werd de groep in tweeen gesplitst. De bedoeling was dat er 1 persoon voor haas moest spelen en dan zou de groep er achteraan gaan rijden en deze proberen in te halen. Maar ze moesten als groep bij elkaar blijven rijden en door een carousel te draaien zou iedereen op zijn beurt het kopwerk doen.

Ik was dus letterlijk het haasje! Ik kreeg een voorsprong van een aantal minuten. Dus ik deed mijn best om zo hard mogelijk te fietsen. Ik reed gemiddels 30 km/u en verwachtte wel dat de groep me snel zou gaan inhalen! Maar omdat er in de groep mensen fietsten die niet zo snel konden fietsen hadden ze moeite om mij in te halen. De bedoeling was dat de groep bij elkaar zouden blijven rijden zonder dat er gaten vielen. Uiteindelijk net voor Diepenheim kwam de groep bij mij aan. Omdat er werd gefloten moest ik mijn snelheid laten minderen zodat de rest weer aan kon sluiten.

Vervolgens gingen we naar de Needese berg voor kracht oefeningen door 3 keer de klim te nemen. Ik merkte al gauw dat ik die kracht nog miste dus werd ik snel ingehaald door de sterkere klimmers. Maar het was een mooie oefening. Daarna  gingen we in groepjes van 5 fietsers terug naar Haaksbergen ook toen moesten we weer in carousel rijden zodat er telkens van kop werd gewisseld. De training werd weer afgesloten met een kop koffie bij de voetbalvereniging de Bon Boys in Haaksbergen. We hadden in het totaal 54,6 km gereden. Morgen wordt er door HTFC de Schwarzwaldtour georganiseerd. Ze hopen op goed weer want de laatste jaren heben ze alleen maar regen gehad!

18:34 Gepost door C.Slingerland in Fietsen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

13-03-09

De rit van mijn leven

Vandaag liep ik in de boekenwinkel in Haaksbergen. En kwam ik het boek tegen van Leontien van Moorsel. Nieuwschierig dat ik was, las ik de achterkant van het boek en het sprak mij zo aan dat ik het kocht. Het boek gaat over haar sportcarriere en haar eetstoornis. Zo las ik een stukje dat ze dagelijks 6 uur heel hard trainde en daarmee zo'n 6000 calorien verbrandde! En dat ze maar 600 calorieen binnenkreeg! Nou, ik zou meteen van mijn graatje gaan! Ik ben ook wel iemand die tot het uiterste doorgaat, maar op zo'n manier jezelf pijnigen.

Toch herken ik wel heel veel dingen in haar die ik ook heb. Als ik me ergens voor wil inzetten dan ga ik niet voor 100% maar voor 200%! Ook wil ik graag winnen. Alleen weet ik dat ik lang niet altijd kan winnen! Maar zij won alles wat er eigenlijk maar te winnen valt. Daarom ben ik geen topsporter geworden.Wel heb ik in de pubertijd gehad dat ik mezelf dik vond. Toen was ik ook op dieet gegaan waarmee ik vele kilo's lichter werd. Het was dat mijn moeder toen ingreep anders was het bij mij ook de verkeerde kant opgegaan. Bij Leontien grepen ze eigenlijk te laat in. Men dacht dat het bij haar trainingen hoorde. Zelfs tijdens haar zwangerschap was ze met haar gewicht bezig en probeerde dan ook zo min mogelijk aan te komen. En na haar zwangerschap zat zij al na een dag of zeven al weer op haar home trainer! Ik moet zeggen dat ik na mijn zwangerschap ook wel weer snel in shape wil komen. Maar ik heb netjes 6 weken rust genomen! En nu ben ik al weer een tijdje aan het hardlopen en aan het zwemmen. Ik voel me ook beter als ik sport. Dus dat heb ik met Leontien wel gemeen. Al ga ik nog niet tot het uiterste.

Haar kracht en doorzettingsvermogen spreken mij heel erg aan. Ik heb altijd grote bewondering gehad voor deze fantastische sportvrouw. Het boek is zeker een aanrader om te lezen.

081030_134533_leontienboek2[1]

17:11 Gepost door C.Slingerland in Fietsen | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

02-03-09

Voor het eerst weer op de racefiets!

Afgelopen zaterdag begon bij de fietsclub HTFC weer het wielerseizoen. De trainingen zijn er vooral op gericht, om na de winterstop, het fietsen in de groep weer snel meester te worden en het verbeteren van souplesse. En voor de nieuwe leden een leuke en actieve manier om kennis te maken met onze club. Deze trainingen zijn iedere zaterdagochtend van 28 februari tot en met 25 april.

Er wordt er vooral getraind op fietsvaardigheden en wordt er geoefend op o.a.:

• Het fietsen in de groep
  • In waaier fietsen
  • Carrousel draaien
  • Interval training
  • Bochten fietsen
  • Klimmen

De eerste training was dus het fietsen in een groep. De meesten hadden al een tijdje niet meer op de racefiets gezeten. En sommige hadden van de winter nog wel op de ATB gezeten. Ideaal voor mij om weer te starten met fietsen. de laatste keer was dat ik op de racefiets had gezeten in september. Ik paste daarna mijn fietspak ook niet meer en het fietsen ging toen ook niet meer al te best.

Om 9:00 uur was het verzamelen bij het gangelhuuske in Haaksbergen. Alleen ik kwam er achter dat ik promt mijn helm vergeten was. En tijdens de training is een helm wel verplicht. Dus met zo'n 20 renners weer richting mijn huis om de helm op te halen. Het weer was ook niet echt al te best. Miezer regen maar gelukkig niet koud. Maar in een mum van tijd zag iedereen zwart van de modder. We zijn met de groep richtin Duitsland gereden. Onderweg moesten we iedere keer van plaats wisselen zodag iedereen een keer op kop kwam te rijden. Het fietsen ging best wel goed. Maar in een groep rijden is toch al minder zwaar dan als je alleen rijd.

Dat moesten we op een gegeven moment wel doen. We stopten op een plek waar een klimmetje in zat. dat was een ronde van ongeveer zo'n 2 km. Deze moesten we dan 5 keer rijden en dan telkens een versnelling zwaarder. Al gauw zag je het verschil in conditie zeker op de klimmetjes. Gelukkig had ik nog wel een redelijke basisconditie. Na afloop hebben we met de groep koffie gedronken en nagepraat. We hadden er ruim 60 km weer opzitten! En hopenlijk ben ik volgende week ook weer bij en is het weer ook beter.

ATB wedstrijd, Willingen

Mountainbike wedstrijd in Willingen; 1 juni 2006

10:17 Gepost door C.Slingerland in Fietsen | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |