14-06-11

Het was GEWELDIG!

Mijn eerste ervaring met de ROPA run zit er weer op. Ik vond het erg leuk om dat mee te kunnen maken. We hadden een geweldig team. En het is zeker niet de laatste keer dat ik hier aan deelneem. Ik hoop zeker nog een keer de ROPA run te mogen doen. Ze zeggen ook als je er 1 keer aan meedoet dat je er aan verslaafd raakt. Dat geloof ik dan ook best.

Afgelopen vrijdag verzamelde het hele team uit Haaksbergen zich op de markt in het centrum van Haaksbergen. We zouden om 10 uur vertrekken. Er stond familie klaar samen de voorzitter van de Atletiekvereneging en wethouder van de gemeente klaar om ons uit te zwaaien. We zouden met 2 kleine busjes en 1 grote gezamelijk vertrekken. Helaas was er bij een busje de brandstofpomp defect en kon deze pas later vertrekken.

De voorzitter van de atletiekvereneging en wethouder van de gemeente haaksbergen deden nog een laatste toespraak voordat we op weg gingen naar Parijs.

Het team 226 klaar voor vertrek.

De lopers van team A gingen als laatste groep weg de rest kon wel vertrekken. Ik ging met de lopers en teamcaptain van team B mee in een van de kleine busjes. Onderweg zouden we voor de grens van Belgie van bus wisselen. Iedereen had er zin in. Onderweg bleven we contact houden met het achtergebleven team. Zij zouden eerst pas om 17:00 uur vertrekken maar gelukkig was de bus eerder gereed en konden ze om 15:30 alsnog vertrekken.

Onderweg werden de nagels nog gelakt in de kleuren blauw en rose. De kleuren van ons team. zelfs de nagels van de heren werden gelakt. Natuurlijk hadden we de grootste lol. Zeker toen we bij de pauzes uit de bus gingen voor een sanitaire stop of om de benen te strekken. Natuurlijk kregen we de nodige reacties. Ook kwamen we onderweg heel wat deelnemende teams tegen. Zo ook een ander team uit Overijssel.

We gingen eerst nog de nacht doorbrengen in een hotel in Frankrijk. Zo'n 2 uur rijden van het startpunt van de ROPA run. We gingen met het team nog lekker wat eten in een pizza reataurant. Team B was toen ook al weer een aardig eind op weg en zouden rond 22:00 uur bij het hotel arriveren.

En na een goede nachtrust en goed ontbijt gingen we richting de start van de ROPA run. Dat was gelegen op een vliegveld. Er waren al heel wat teams daar aanwezig. Het was net een grote camping. Erg gezellig. We waren daar rond 12:30 nog genoeg tijd om te eten en rond te wandelen over het kamp.

Het vliegveld waar alle teams samen kwamen en waar we zouden starten.

We gingen pas om 20:10 van start. Dus we hadden nog genoeg tijd voor de laatste voorbereidingen en te kijken naar de start van de eerste teams. De eerste 6 teams gingen om 15:14 van start. Het was erg leuk om te kijken naar de start. Iedereen had er veel zin in. Er werd gefeest en gedanst. Natuurlijk deden we daar ook aan mee. Vooral toen ons eerste team weg mochten gaan voor de eerste etappe. Zij gingen 3 uur lopen. Ik moest met mijn team nog even wachten. Toen ons eerste team op weg ging voor de eerste etappe gingen wij op weg naar het eerste wisselpunt.

Team A ging om 20:10 van start.

Team B ging 3 uur later van start. Ik mocht als eerste loper van start gaan. We gingen om de 1500 meter wisselen. En we wilden met een gemiddelde snelheid van 12,2 km gaan lopen. De mannen in mijn team die liepen vaak boven de 13 kilometer in het uur. Ik probeerde boven de 12 te lopen. Maar soms was dat niet haalbaar omdat het in Frankrijk behoorlijk glooiend is.

Het lopen ging ondanks de weinig rust heel goed. Wel sloeg op een gegeven moment de vermoeidheid wel toe. Maar dan leip je door dorpen waar het een groot feest was. Dat was geweldig. In Frankrijk leeft het veel minder maar zodra je in het Belgisch plaatsje Zele komt is het echt een groot feest. Je wordt als helden binnen gehaald.

Hier hebben we net de grens van Frankrijk naar Belgie gepasseerd.

Het ging gelukkig allemaal zo voorspoedig. We hadden wel 1 geblesseerde loper maar die viel pas in de laatste etappe van team A uit. Maar we waren een half uur eerder binnen dan geplant. De allerlaatste loper uit mijn team wist er in de laatst kilometer nog een goede eindsprint uit te persen. Het was gewoon geweldig. ik hoop het zeker nogmaals mee te kunnen maken. Meer foto's en verhalen kun je vinden op www.haaksbergenrunners.nl

16:56 Gepost door C.Slingerland in hardlopen | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

Moet een leuke ervaring zijn, knap dat je dit doet voor het goede doel.